White Label

White label en collectieve inkoop Social Wi-Fi

Social Wi-Fi van Social Checkpoint groeit de afgelopen tijd erg snel. Telkens meer ondernemers uit verschillende branches sluiten zich aan om gebruik te kunnen maken van Social Wi-Fi. Van verschillende partijen zijn ook aanvragen gekomen voor een white label of een collectieve inkoop.

Vanaf nu is het mogelijk om een white label op te zetten voor partijen die Social Wi-Fi aan hun assortiment willen toevoegen. Partijen zoals KPN zakelijk, Thuisbezorgd, Booking.com of Heineken kunnen hiermee onder hun eigen merknaam Social Wi-Fi aanbieden. Social Wi-Fi begint de nieuwe standaard te worden voor ondernemers die Wi-Fi aanbieden. Met deze nieuwe standaard is ook gelijk een nieuw advertentie kanaal gecreëerd voor grote bedrijven. De klanten van deze partijen krijgen meer exposure op Facebook voor hun bedrijf en de leverancier kan hier weer van profiteren door hogere afnames of een reclame uiting gekoppeld aan Social Wi-Fi. Een mooi voorbeeld hiervan is de Wi-Fi actie van Coca Cola Zero. Bij deze campagne werd er een filmpje van zes seconden vertoond aan degene die gebruik maakt van het Social Wi-Fi. Soms word er ook direct een gratis Coca Cola Zero aangeboden die ze vervolgens met een coupon code op hun mobiel aan de bar op kunnen halen.

Een vergelijkbaar project hebben wij in samenwerking met Reebok opgezet. Reebok is hoofdsponsor van CrossFit. Bij de samenwerking sponsorde Reebok de Social Wi-Fi routers voor een aantal CrossFit boxen. Bij elke check-in die gedaan word wordt ook Reebok zichtbaar gemaakt en verspreid via social media. Deze nieuwe vorm van marketing is zeer effectief en efficiënt. De adverteerder wordt direct bij zijn eigen specifieke doelgroep zichtbaar gemaakt. Het virale effect van social media zorgt er vervolgens voor dat er mond-tot-mond reclame gemaakt word.

Naast de white labeling van Social Wi-Fi is er nu ook de mogelijkheid voor branche organisaties om Social Wi-Fi collectief in te kopen. Hoe meer partijen gezamenlijk inkopen hoe hoger de korting zal zijn. Niet alleen branche organisaties kunnen gebruik maken van de collectieve inkoop maar ook bedrijven met franchisenemers.

De Social Wi-Fi markt zal de komende jaren alleen nog maar verder groeien. Met deze twee nieuwe mogelijkheden is de ambitie om Social Wi-Fi internationaal uit te rollen weer een stap dichterbij. Verder verwachten we in de toekomst nauw samen te kunnen werken met grote multinationals om dit te realiseren. Al hoewel uit onderzoek blijkt dat samenwerking tussen gevestigde bedrijven en start-ups soms moeizaam verloopt, heeft Social Checkpoint er alle vertrouwen in dat Social Wi-Fi met de nieuwe white label mogelijkheden een nog groter succes zal worden.

Wij jij als bedrijf ook Social Wi-Fi toevoegen aan je assortiment onder je eigen merknaam? Of zou je graag Social Wi-Fi collectief in willen kopen? Neem dan gerust contact met ons op.

Geef een reactie