Social Wi-Fi Social Checkpoint

VES partners profiteren van Social Wi-Fi

Al een langere tijd heeft Social Checkpoint een partnership met de Vereniging Exclusieve Sportcentra (VES). De VES is een bundeling van de honderd beste fitnesscentra van Nederland. Deze standalone clubs werken samen om hun marktpositie te versterken. VES clubs onderscheiden zich door professionaliteit en kwaliteit. Deskundige, enthousiaste instructeurs en medewerkers staan klaar om persoonlijke aandacht en service te geven. VES centra lopen voorop als het gaat om het oppakken van nieuwe trends en ontwikkelingen. Zo is de partnership ook ontstaan met de VES. Social Checkpoint heeft met Social Wi-Fi een innovatieve methode om van het Wi-Fi een slimme marketingtool te maken. De VES wil rond mei een mini-beurs organiseren. Partners van de VES en de fitnessondernemers kunnen elkaar daar ontmoeten. Zo kan Social Checkpoint meer uitleg geven over Social Wi-Fi. Een deel van deze VES fitnesscentra maken al gebruik van Social Wi-Fi. Fit2move, M&M the Next en Palestra Dokkum zijn daar een paar voorbeelden van.

In de maand december hadden de VES clubs gezamenlijk maar liefst 266 check-ins gekregen via Social Wi-Fi. Hiermee werden in totaal 87.780 mensen bereikt op Facebook. Wat houd dit nou precies in? Elke check-in is een klant die mond-tot-mond reclame maakt op Facebook. Op Facebook laat de klant zien dat hij aanwezig is in het sportcentrum en maakt zo mond-tot-mond reclame bij al zijn vrienden. Zo zegt Marcel Verhagen van Fit2Move dat Social Wi-Fi misschien niet direct in nieuwe leden resulteert, maar het grote voordeel is dat de naam “Fit2move” via de leden bij hun netwerk terecht komt. Voor dit eerste heeft Social Checkpoint ook een oplossing gevonden om direct leads te verzamelen via Social Wi-Fi.

Mond-tot-mond reclame wordt gezien als de sterkste vorm van marketing. Social Wi-Fi zorgt dat dit op een slimme wijze gebeurd. De mogelijkheden om Wi-Fi in te zetten om meer engagement en klantenbinding te vergroten worden telkens beter en belangrijker. Op Frankwatching is vorige week een interessante blog gepubliceerd over gratis Wi-Fi en hoe dit ingezet kan worden als marketingkanaal. Daar worden nog een aantal extra mogelijkheden genoemd om Social Wi-Fi in te zetten. Zo kan je bijvoorbeeld advertenties koppelen aan de locatie waar de klant zich begeeft en een bepaald tijdstip. Zo wordt er een gericht aanbod gedaan naar de klanten.  Bijvoorbeeld een kop koffie en een stukje taart als mensen bij een horecaondernemer gebruikmaken van het Wi-Fi in de ochtend en in de middag een speciale lunch.

De mogelijkheden zijn oneindig. Er kan verwezen worden naar een speciale App of een mededeling gedaan worden over aankomend evenement. Zo heeft PSV een grootschalig project “Connected Stadium” opgezet waarbij een snelle Wi-Fi verbinding is aangelegd in het stadion en supporters in samenwerking met de PSV-app een extra experience krijgen.

Heeft u vragen over Social Wi-Fi of wilt u weten wat Social Checkpoint voor u kan betekenen om van het Wi-Fi een marketingkanaal te maken? Neem dan contact met ons op. Wilt u op de hoogte blijven van de ontwikkelingen binnen Social Checkpoint, volg ons dan op Twitter en Facebook.

 

 

Geef een reactie