sponsoring_social sponsoring

Strategisch sponsorplan met Sponsoracties

Social Checkpoint gaat samenwerken met Sponsoracties.nl. De initiatiefnemer Harold Dijkstra die een specialist is op het gebied van marketing merkte dat bij zijn eigen vereniging nog weinig professionalisering was van de sponsoring toen hij bij de sponsorcommissie begon. Zijn ervaring en expertise wil hij graag delen met de sportverenigingen. Zo is Sponsoracties ontstaan. Sponsoracties bundelt de krachten met verschillende leveranciers om een compleet aanbod van sponsoracties te kunnen bieden voor sportverenigingen. Dit kan een traditionele bloembollen actie zijn of bijvoobeeld het innovatieve Social Sponsoring. Door het grote netwerk van leveranciers die Sponsoracties achter zich heeft kan Sponsoracties aan alle behoeften van de vereniging voldoen. Sponsoracties zal samen met de vereniging een strategisch sponsorplan uitwerken waar de vereniging zich op kan focussen in de komende jaren. Er wordt hierbij ook ondersteuning gegeven om dit plan uit te voeren. Social Wi-Fi en Social Sponsoring kunnen onderdeel zijn van het strategische sponsorplan om meerwaarde te bieden voor de sponsors. Social Wi-Fi en Social Sponsoring bieden namelijk een structurele bron van inkomsten voor de club. Zo kan een sponsor gekoppeld worden aan het Wi-Fi en op die manier kan naamsbekendheid gegenereerd worden via Facebook voor de sponsor. Social Sponsoring is gericht op de leden die online winkelen. winkelen de leden via Social Sponsoring, dan krijgt de vereniging een deel van elk aankoopbedrag gesponsord door de aangesloten webshops. Nog nooit werd sponsoring zo makkelijk gemaakt voor verenigingen die het toch vaak lastig vinden om op een innovatieve manier hiermee bezig te gaan.

De komende jaren zal sponsoring blijven veranderen. Een bord langs het veld is niet meer van deze tijd en sportverenigingen zullen op zoek moeten gaan naar nieuwe mogelijkheden. Belangrijk is om nieuwe trends is sport en sportsponsoring in de gaten te houden. Door op deze trends in te spelen blijf je niet achter de feiten aanlopen maar zorg je ervoor dat de sportvereniging meegaat met de tijd. De veranderende tijden vragen om een nieuwe aanpak en je kan je afvragen of de 55+ bestuurder geschikt is om deze taak te vervullen. De maatschappelijke betrokkenheid van de vereniging wordt een telkens belangrijker aspect en sport word telkens vaker ingezet als middel om maatschappelijke problemen aan te pakken. Maatschappelijk verantwoord sponsoren is hierdoor ook ontstaan. Hierbij helpen bedrijven met hun expertise in samenwerking met de vereniging om deze problemen aan te pakken. Zo zijn er sponsors die helpen een sportaccommodatie energie neutraal te maken. De besparingen die hiermee worden gedaan kunnen vervolgens weer geïnvesteerd worden in de sport. Aan de andere kant is sponsoring ook een stuk commerciëler geworden en willen sponsors meetbare resultaten terugzien voor de investeringen die zij doen.

Sponsoracties kan een mooi begin zijn om de sponsoring van de sportvereniging te professionaliseren. Samen met hun zullen wij actief samenwerken en ook Social Checkpoint zal de nieuwe trends nauwlettend in de gaten houden om een vernieuwend aanbod te kunnen blijven doen aan de verenigingen. Wilt u meer weten over wat Sponsoracties allemaal te bieden heeft? Dan zult u even moeten wachten tot 1 mei. Dan zal de website gelanceerd worden van Sponsoracties.

Geef een reactie