global business network

Social Sponsoring Internationaal Gelanceerd

Social Sponsoring is 1 maart internationaal uitgerold. De lancering was een groot en spectaculair succes. Door de krachten te bundelen met 150 verschillende internationale bedrijven die graag als sponsor willen investeren in sport, cultuur en maatschappij zijn wij van start te gaan. Een aantal van deze bedrijven zijn Booking.com, Alibaba, Reebok en Addidas en nog vele andere. Op de site www.socialcheckpoint.org is een overzicht te zien van 27 internationale bedrijven. De andere bedrijven zijn te vinden in de zoekbalk van het Sponsoroverzicht. Naar verwachting zal het aantal aangesloten bedrijven in de komende maanden uitgroeien tot 2000 bedrijven. Social Sponsoring spreekt de bedrijven erg aan omdat er meetbare resultaten zijn en ze een klein deel teruggeven aan de maatschappij. Wat betreft de aanmeldingen voor het gebruik van Social Sponsoring ging het erg snel. Binnen vijf dagen waren er al meer dan honderd initiatieven die zich hadden aangesloten bij Social Sponsoring. Vanuit de initiatieven krijgen wij veel positieve reacties en bedankjes dat Social Sponsoring nu ook internationaal mogelijk is gemaakt. Dit geeft ons weer extra motivatie om Social Sponsoring tot een nog groter succes te maken. Op dit moment komen de aanmeldingen vanuit uiteenlopende landen zoals de Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Canada, Australië, Ierland, Cambodja en Namibië. De meeste aanmeldingen komen uit de Verenigde Staten. Social Sponsoring vervult de grote vraag van sponsorinkomsten en donaties op een slimme manier. Door de trend van de stijgende online shopping en de groei van crowdfunding verwacht Social Sponsoring een sterke marktpositie te verwerven. Social Sponsoring zal dan uitgroeien tot internationaal marktleider op het gebied van donation-based-crowdfunding. De internationalisering van Social Sponsoring was een zware taak om te volbrengen en is nog steeds in volle gang. In korte tijd moest er met honderden webshops gecommuniceerd worden en een volledige vertaling naar het engels komen van alles processen. De valuta ondersteuning in de verschillende landen bleek ook geen simpele taak te zijn.

Momenteel wordt er gekeken of met verschillende universiteiten uit de Verenigde Staten samengewerkt kan worden omdat de sport vaak vanuit de universiteiten word georganiseerd. Studenten van deze universiteiten zijn vaak erg betrokken bij de universiteiten en hun sportteams. Amerikanen blijken gulle gevers te zijn. Uit onderzoek blijkt dat er telkens meer gedoneerd word aan goede doelen. In de Vereningde Staten is er in totaal naar schatting 335 miljard dollar gedoneerd aan goede doelen in 2013.

Om het succes te vieren is er een Social Sponsoring Challenge gestart. De eerste Social Sponsoring Challenge is een eenvoudige challenge. Het initiatief dat tussen 9 en 20 maart het meeste spaart via Social Sponsoring word beloond met een extra 50 euro. Bij groot succes zullen er nog vergelijkbare challenges volgen om extra inkomsten te verweven om zo snel mogelijk het gestelde doel in de Sponsormeter te behalen.

Doet jouw vereniging of goede doel dat jij graag wilt ondersteunen nog niet mee met de Social Sponsoring Challenge? Informeer ze dan direct.

Geef een reactie