global business network

Social Sponsoring gaat internationaal

Social Checkpoint gaat komend kwartaal hard aan de slag om zich internationaal te vestigen. Er zijn verschillende aanvragen vanuit het buitenland, voornamelijk vanuit de Verenigde Staten. Social Checkpoint wil deze vraag graag beantwoorden. Op deze manier kan Social Checkpoint een grotere markt bedienen en ervoor zorgen dat meer initiatieven kunnen profiteren van Social Sponsoring. In de Nederlandse markt is er een potentie van 16 miljoen mensen. In de internationale markt die Social Sponsoring in eerste instantie zal gaan bedienen ligt is rond de 500 miljoen mensen liggen. Social Sponsoring zal eerst in Engelstalige landen gebruikt kunnen worden. Denk hierbij aan de VS, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Australië en Nieuw-Zeeland. De internationale website die gebruikt zal worden is socialcheckpoint.org. Telkens meer internationale bedrijven willen zich binden aan Social Sponsoring. Social Checkpoint zal voor een aantal uitdagingen komen te staan. Zo is de organisatie van sport in elk land weer verschillend. In de VS is de organisatie van sport voornamelijk georganiseerd vanuit universiteiten en niet het verenigingsleven. De voordelen daarentegen zijn dat bekende internationale sportclubs ook door fans uit het buitenland gesteund kunnen worden. Social Sponsoring is in korte tijd al snel uitgegroeid tot een grote marktspeler door de vele successen en de publiciteit. Voorbeelden hiervan zijn de actie met Giro555, De Betere Wereld en het artikel in SportKnowhowXL. De groei in aanmeldingen is ook te danken aan de manier dat Social Sponsoring is vormgegeven. Social Sponsoring is namelijk geheel risicoloos en gratis voor organisaties die gesponsord willen worden. Organisaties lopen alleen maar geld mis als er geen gebruik wordt gemaakt van Social Sponsoring.

Social Sponsoring zal de nieuwe standaard worden wat betreft Sponsoring. Partnerships tussen bedrijven en goede doelen of sportclubs is de toekomst. Met Social Sponsoring hoeven organisaties niet zelf meer contact op te nemen met grote bedrijven en te vragen of ze willen sponsoren. Dit heeft Social Sponsoring al voor de organisaties gedaan. Bedrijven hoeven niet meer met elke organisatie te onderhandelen over de voorwaarden en sponsoren op basis van no-cure-no-pay. Bedrijven krijgen hiervoor exposure en dragen direct bij aan sport, kunst, cultuur en maatschappelijke projecten.

Organisaties kunnen een gratis account aanmaken en direct gebruik maken van alle aangesloten sponsoren. Als betrokkenen bij één van de sponsoren iets koopt dan wordt er een bedrag gesponsord aan de organisatie.

Na de uitbreiding in de Engelstalige landen zullen ook andere grote landen volgen. Welke dat zullen zijn is afhankelijk van de vraag uit de desbetreffende landen. Social Checkpoint heeft de ambitie om de hele wereld te helpen. Zodat overal sport, kunst, cultuur en maatschappelijke projecten ondersteund kunnen worden. Daarom zal na de internationalisering in de Engelstalige landen gekeken worden of ook in opkomende landen zoals China, India en Brazilië Social Sponsoring toegepast kan worden. Dan zal ongeveer 40% van de wereldbevolking gebruik kunnen maken van Social Sponsoring. De datum dat Social Sponsoring internationaal zal gaan is één maart 2015. Dus voor alle internationaal gevestigde organisaties is het nog drie maanden wachten voordat ze ook in het buitenland gesponsord kunnen worden.

Geef een reactie