david ontvangt rabobank ondernemersprijs 2014

Social Checkpoint wint Rabobank Ondernemersprijs 2014

Social Checkpoint heeft de Rabobank Ondernemersprijs 2014 gewonnen! Eerder kondigden wij al aan dat Social Checkpoint samen met Netband en M.O.L. Adventures genomineerd was voor de Rabobank Ondernemersprijs 2014. Social Checkpoint werd genomineerd op basis van de innovatieve fondsenwerving methode genaamd Social Sponsoring. De prijs werd uitgereikt op 18 februari 2015 door Roy Bleijswijk van Rabobank Amsterdam. De Rabobank en de opleiding Sport, Management en Ondernemen werken samen om ondernemerschap te stimuleren. Jaarlijks wordt de Rabobank Ondernemersprijs toegekend aan de student die als zelfstandig ondernemer in de sport aan de slag is gegaan met het meest unieke en haalbare ondernemersidee. De strijd tussen Netband, M.O.L. Adventures en Social Sponsoring bleef tot het laatste moment spannend.

Wij zijn natuurlijk erg trots en het is een grote eer om de Rabobank Ondernemersprijs 2014 in ontvangst te mogen nemen. De award is een sterke bevestiging dat de succesformule van Social Sponsoring veel goede doelen, sportverenigingen en andere initiatieven zal helpen aan extra inkomsten. Social Sponsoring speelt in op de alsmaar teruglopende sponsorinkomsten van verenigingen en de alsmaar groeiende online shopping markt. Via Social Sponsoring kan er bij de aangesloten online webshops aankopen gedaan worden die vervolgens een bijdrage leveren aan het goede doel of de sportvereniging. Op deze manier speelt Social Sponsoring in op de Corporate Social Responsibility en dragen de deelnemende sponsors direct bij aan sport, cultuur en maatschappij. Elke vereniging en goed doel kan zich gratis aanmelden bij Social Sponsoring. Voor de winkelende leden, fans of vrienden zijn er verder geen extra kosten. Momenteel hebben in vier maanden tijd ruim 250 initiatieven zich aangesloten bij Social Sponsoring. Dagelijks melden telkens meer initiatieven zich aan. Dit varieert van grote partijen zoals Giro555 tot lokale verenigingen en initiatieven om deel te nemen aan de Alpe d’huzes.

Volgens Roy Bleijswijk, accountmanager Zakelijke Relaties van Rabobank Amsterdam, weet Social Checkpoint goed de verbinding te maken tussen consument, vereniging en adverteerders. Bleijswijk: “Door deze verbinding versterken de partijen elkaar en creëert zij wederzijdse belangen. De diensten zijn toegankelijk voor een groot publiek in combinatie met een eenvoudig business model. De Vries richt zich in hoge mate op nieuwe partijen om te komen tot nieuwe samenwerkingsverbanden. De ambitie spatte van dit plan. Het is een bijzonder initiatief.”

Jaap van Hulten, manager van de opleiding Sport, Management & Ondernemen (SM&O), sluit zich aan bij de keuze van de Rabobank. Van Hulten: “Met onze opleiding willen we het ondernemerschap in de sportbranche bevorderen. Ieder jaar start circa 10% van onze studenten een eigen bedrijf. Het is mooi dat David tijdens zijn studie gelegenheid heeft gezien zich te ontwikkelen als ondernemer. Zo zie je dat onze opleiding jonge mensen aflevert die hun eigen kracht kennen. Jonge mensen die de sterkte van anderen goed kunnen inschatten en dat weten te combineren tot initiatieven die waarde toevoegen aan de sportmarkt.”

De Rabobank Ondernemersprijs wordt volgens manager Bleijswijk jaarlijks beschikbaar gesteld om jonge zelfstandigen in Amsterdam en omgeving een kans te geven zich te ontwikkelen tot volwaardige ondernemers.

Vanaf één maart zal Social Sponsoring ook internationaal uitgerold gaan worden en hierdoor een sterke marktexpansie realiseren. Hierbij verwachten wij een groei van 200% per maand te realiseren in de komende zes maanden. Als internationale partij is het al mogelijk om je aan te melden voor de beta versie op www.socialcheckpoint.org.

Wil jij ook graag een goed doel of je lokale sportvereniging ondersteunen met jouw online aankopen? Installeer dan de gratis Social Sponsoring Web App voor op je computer. Staat het goede doel of de vereniging die jij graag wil ondersteunen nog niet in de lijst van aangesloten initiatieven? Breng ze dan zo snel mogelijk op de hoogte van Social Sponsoring zodat ze geen inkomsten meer mislopen.

Geef een reactie