social sponsoring award

Social Checkpoint genomineerd voor Rabobank SM&O Ondernemersprijs

Social Checkpoint is genomineerd voor de Rabobank SM&O Ondernemersprijs. Rabobank en de opleiding Sport, Management en Ondernemen werken samen om ondernemerschap te stimuleren. Jaarlijks wordt de Rabobank Ondernemersprijs toegekend aan de student die als zelfstandig ondernemer in de sport aan de slag is gegaan met het meest unieke en haalbare ondernemersidee.

Social Checkpoint voelt zich dan ook zeer vereerd hiervoor genomineerd te zijn. De reden van de nominatie is het ontwikkelen van de innovatie Social Sponsoring formule. Sponsorinkomsten blijven teruglopen en verenigingen hebben het telkens moeilijker om het hoofd boven water te houden. Hier wilden wij graag een oplossing voor verzinnen die voor elke organisatie eenvoudig en simpel te implementeren is. Met Social Sponsoring kunnen sportverenigingen, goede doelen en andere initiatieven gratis sponsorinkomsten binnen halen. Social Sponsoring speelt in op de alsmaar groeiende online consumptie en heeft de krachten gebundeld met de grootste online bedrijven van Nederland. Als vrienden, familie en fans een online aankoop doen bij de aangesloten sponsors doneren deze automatisch een bedrag aan de deelnemende organisatie van Social Sponsoring.

Social Sponsoring is al vaker in de publiciteit geweest. Zo stond er een artikel in SportknowhowXL over “Social Sponsoring is het nieuwe Crowdfunden”. Verder stond er ook een publicatie op de website van de Betere Wereld over “Online shoppen voor een betere wereld”. De nominatie voor de Rabobank SM&O Ondernemersprijs is toch wel de kers op de taart. Afgelopen maanden maakt Social Sponsoring een flinke groei door en dagelijks melden nieuwe initiatieven zich aan om gebruik te maken van Social Sponsoring. Deze groei willen wij graag voortzetten door ons niet te beperken tot alleen Nederland maar vanaf één maart ook internationaal te opereren. Zo verwachten wij komend jaar internationaal marktleider te worden op het gebied van Social Sponsoring. De andere twee genomineerden van de Rabobank SM&O Ondernemersprijs zijn Netband en M.O.L Adventures.

SM&O’er Niels Schut is gedurende zijn studie gestart met zijn onderneming Netband.nl, een online platform vanuit een geheel nieuwe kijk op de (tennis)sport. Tennissers kunnen via dit platform een medespeler vinden en tennissen waar, wanneer en met wie ze willen. Tennisverenigingen kunnen op Netband.nl hun tennisbanen aanbieden, hun baanbezetting verhogen en zorgen voor meer ledenwerving en ledenbinding. Netband en Social Checkpoint zijn druk in gesprek om de krachten te bundelen om Social Sponsoring te integreren met het Netband platform. Op deze manier kunnen tennisverenigingen die aangesloten zijn bij Netband automatisch ook deelnemen aan Social Sponsoring.

M.O.L. Adventures van Jasper Barnat en Erik Roodbergen is een initiatief in de recreatiebranche. Deze SM&O’ers staan op het punt een groot centrum voor speleologie in Nederland te realiseren. Via een crowdfunding actie wordt de laatst benodigde investering van enkele tienduizenden euro’s binnengehaald. Daarna gaat daadwerkelijk de eerste spade in de grond zodat een ondergronds grottenstelsel wordt gerealiseerd waar recreanten kunnen ervaren hoe het is om onder de grond door gangen te kruipen.

Alsof de nominatie voor de Rabobank SM&O Ondernemersprijs nog niet genoeg was werden wij deze week ook benaderd door de organisators van de Philips Innovation Award. Dit is de grootste studenten ondernemersprijs die er is in Nederland. Zij vroegen ons deel te nemen aan de competitie om de maatschappelijke impact die wij hebben met Social Sponsoring. De innovatieve vorm van financiering sprak hen erg aan. Het feit dat Social Sponsoring direct bijdraagt aan het financieren van goede doelen, sport, cultuur en lokale initiatieven werd gewaardeerd. Bij de Philips Innovation Award wordt gevraagd een businessplan te schrijven waarbij 50 experts uit verschillende sectoren het plan doornemen en feedback geven om het bedrijf verder te helpen professionaliseren. De tien beste bedrijfsplannen zullen doorgaan naar de halve finale. Hier krijgen ze nog een laatste kans om een pitch te geven over hun idee en plan. Uiteindelijk zullen er vijf finalisten overblijven om te strijden voor de Philips Innovation Award.

Geef een reactie