social sponsoring

Nieuwe Partners van Social Checkpoint

Social Checkpoint is de afgelopen periode hard gegroeid en deze groei is niet alleen aan onszelf te danken. Social Checkpoint werkt graag samen met andere partijen om samen te kunnen groeien. Want als je niet kan delen kan je namelijk ook niet vermenigvuldigen.

Een nieuwe samenwerking op het gebied van Social Wi-Fi is ontstaan met Fit2Gether. Fit2Gether plaatst narrowcasting systemen bij fitnesscentra. “Narrowcasting bestaat uit grote beeldschermen, waarbij klanten op een persoonlijke manier van relevante informatie voorzien worden. Wij noemen het ook wel ‘Winkel TV’.” Op de Narrowcasting systemen kunnen ook lokale en landelijke bedrijven adverteren. Door het slimme verdienmodel en de exposure voor de bedrijven levert het narrowcasting systeem het fitnesscentrum extra inkomsten op. Fit2gether heeft verder ook een consultatieve rol bij de fitnesscentra. Om de fitnesscentra verder te ondersteunen is de samenwerking opgezet om de fitnesscentra te voorzien van Social Wi-Fi. Dit geeft de fitnesscentra meer exposure op Facebook en zorgt dat ze top-of-mind worden in de vestigingsregio.

Een sales agent die al geruime tijd erg waardevol is voor Social Checkpoint is Werner Zinnemers. Deze sales expert heeft zijn sales ervaring opgedaan in de arbeidsbemiddeling en energie branche. De heer Zinnemers is de laatste tijd erg actief en is vooral in de Turkse gemeenschap erg geliefd. Hij heeft menig Turkse herenkapper, zoals Musab en Kanat voorzien van Social Wi-Fi.

Op het gebied van Social Sponsoring zijn er twee nieuwe samenwerkingen ontstaan. Door de snelle internationale expansie is het natuurlijk ook zaak om in andere landen vertegenwoordigers te hebben. Tom van den Brink en Hadrien Choukroun zullen een deel van de Amerikaanse tak voor hun rekening nemen. Tom en Hadrien hebben beiden veel kennis van de Amerikaanse mark door de ervaring die zij met dit land hebben. Tom maakte vroeger zelf deel uit van het topsportteam van Benedict College en trainde aan de Universiteit van South Carolina waarbij in totaal zo’n 60.000 studenten zijn aangesloten. De ambitieuze en gedreven ex-topatleet zet zich in het dagelijks leven in als algemeen bestuurslid van het CDJA en zal nu ook Social Sponsoring in de Verenigde Staten gaan vertegenwoordigen.

Hadrien is naast zijn masterstudie coach van het Track and Field team van de Universiteit van South Carolina. De van origine Franse meerkamper heeft zich 5 jaar geleden, net als Tom, gevestigd in South Carolina door het verkrijgen van een volledige beurs voor het Track and Field team. Na zijn topsportcarriere en het afronden van zijn bachelor is hij begonnen als coach bij de Universiteit. Vanuit die hoedanigheid zal hij Social Sponsoring binnen de Universiteit promoten en zo de verschillende sportteams sponsoren. Door promotie op de Universiteit zullen zij deze grote Division 1 school naar een nog hoger topsportniveau proberen te brengen.

De meest recente samenwerking hebben wij opgezet met Marnix Pilon. Na zijn master Strategy & Organization aan de VU in Amsterdam is hij aan de slag gegaan bij de KNVB. Hier maakte hij deel uit van het KNVB Expertise team die onderzoek doen binnen het betaald voetbal en zich richten op kennisdeling tussen voetbalclubs. Bij KNVB Expertise heeft hij verschillende projecten geleid. Het eerste project was het organiseren van een kenniscongres voor 300 professionals werkzaam bij betaald voetbalclubs. Het tweede project dat hij leidde was een fieldtrip naar Londen op het gebied van kennisdeling over sponsoring en marketing. Marnix zal zich voor Social Sponsoring vooral gaan richten op de amateur- en betaald voetbalclubs in Europa om de clubs van extra sponsorinkomsten te voorzien.

Ten slotte wordt er nog intensief gewerkt aan een samenwerking tussen Savepartner, Netband en Social Sponsoring. Hierin zullen de krachten van alle drie de partijen worden gebundeld om een totaal pakket aan te kunnen bieden aan sportverenigingen. Dit ideale aanbod zorgt ervoor dat de sportvereniging een hogere bezettingsgraad van de velden realiseert, geld kan sparen en geld kan besparen.

Social Checkpoint is erg tevreden met deze samenwerkingen en verwacht de harde groei op deze manier door te kunnen zetten. Wilt u als partij ook graag een samenwerking opzetten met Social Checkpoint? Vertel ons wat uw expertises zijn en op welk gebied u graag zou willen samenwerken. U kunt uw voorstel sturen naar david@socialcheckpoint.nl. Dan zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Geef een reactie