Social Shopping

Marco Buijs maakt release datum Social Shopping bekend

Marco Buijs heeft in een eerdere publicatie verteld dat hij 7 januari 2015 bekend zou maken wanneer de release dag van Social Shopping zou zijn. Marco Buijs heeft 5 jaar ervaring met het bedenken en ontwikkelen van apps. Hij won de hackathon Hack de overheid 2013, een wedstrijd waarbij binnen acht uur tijd de leukste of handigste app gebouwd diende te worden. Verder was hij tijdens het volgen van zijn Master in Perth, Australië, actief ondernemer op het gebied van internationale handel tussen Australië en China. Zijn passie is het bedenken en ontwikkelen van producten die het leven van de mens gemakkelijker en leuker maken. Marco is een expert op het gebied van zoekmachines. Tijdens zijn afstudeerproject ontwikkelde hij een zoekmachine die een betere zoekmethode heeft dan Google. Hierover zijn ook verschillende wetenschappelijke papers uitgekomen en heeft hij deze gepresenteerd in het buitenland. Na zijn studie is hij gelijk verder gegaan met ondernemen en is Co-founder van Social Checkpoint.

Social Checkpoint is een social media marketing en sponsoring bedrijf. Social Checkpoint heeft afgelopen jaar verschillende producten ontwikkeld waaronder Social Wi-Fi. Social Wi-Fi zorgt ervoor dat van het bestaande Wi-Fi een slimme marketingtool wordt gemaakt door er Social Wi-Fi van te maken. Social Checkpoint ontwikkelde ook een unieke vorm van sponsoring, ook wel het nieuwe crowdfunden genoemd. Social Sponsoring zorgt ervoor dat mensen met hun online winkelen een klein bedrag doneren aan een goed doel of een lokale (sport)vereniging. In 2015 zal Social Checkpoint een primeur hebben met Social Shopping. Hierbij zal Marco zijn expertise in zoekmachines  toepassen en het mogelijk maken om zowel producten en diensten met elkaar te vergelijken. Nog nooit eerder was het mogelijk om zowel producten als diensten met elkaar te kunnen vergelijken. Marco vertelt dat Social Shopping zich op drie verschillende manieren onderscheidt ten opzichte van vergelijkbare initiatieven.

“Ten eerste zal het aanbod bij Social Shopping zich niet limiteren tot een bepaalde productgroep zoals bijvoorbeeld Tweakers dat doet. Maar op bijvoorbeeld beslist.nl en kieskeurig.nl kunnen nu ook al alle denkbare producten worden vergeleken. Social Shopping gaat verder dan alleen het vergelijken van producten. Naast producten, zullen ook vakanties en andere diensten kunnen worden gezocht en vergeleken via Social Shopping. Dat zal Social Shopping dan ook echt uniek maken. Het tweede punt waarop Social Shopping zich onderscheidt van bestaande initiatieven is dat het mogelijk zal zijn om met Social Shopping uw vereniging, club of goede doel te steunen. Hier vindt Social Shopping dan ook direct aansluiting bij Social Sponsoring. Er is gekozen voor de naam Social Shopping mede doordat u met uw aankopen een goed doel kan steunen of uw sportvereniging kan helpen. Tenslotte zal Social Shopping zich proberen te onderscheiden op basis van simpliciteit en eenvoud met betrekking tot het zoeken en vergelijken van producten, vakanties en andere diensten.”

Marco Buijs zal de komende maanden zijn handen vol hebben ook om het feit dat Social Sponsoring binnenkort internationaal zal gaan. Hierover meer in mijn volgende publicatie. Zet dus één april in je agenda en nee dit is geen grap. Want dan zal Social Shopping live gaan!

Geef een reactie