Gratis Sponsoring, kan dat?

Gratis sponsoring, Gratis doneren met je online aankopen, gratis sponsoren, gratis geld. Ja mensen, Social Sponsoring is echt gratis! Soms nemen verenigingen of andere initiatieven contact met mij op om te vragen of Social Sponsoring echt gratis is. Mensen vermoeden soms dat er een addertje onder het gras zit. Waarom dat is dat weet ik niet. Misschien omdat het voor veel mensen nog nieuw en onbekend is.

Sponsorinkomsten zijn tegenwoordig lastig te verkrijgen en de financiële problemen bij verenigingen en bonden worden telkens erger. Social Sponsoring lost dit probleem op door de betrokken leden te activeren en een win-win-win situatie te creëren voor leden, verenigingen en webshops. Social Sponsoring wordt ook wel het nieuwe crowdfunding genoemd. In de nieuwe deeleconomie zouden ze Social Sponsoring een nieuw kantel initiatief of social enterprise noemen. Sponsoring wordt op een hele nieuwe manier benaderd en slaat een nieuwe weg in. Op deze manier zorgen wij ook dat sport in transitie komt. Met het innovatieve verdienmodel zorgt Social Sponsoring ervoor dat mensen met hun online winkelen een goed doel of hun lokale (sport)vereniging kunnen steunen. Ons animatiefilmpje geeft op simpele wijze weer hoe deze vorm van gratis sponsoring werkt.

 

Elk initiatief, goed doel en vereniging kan zich aanmelden bij Social Sponsoring. Je kan gratis een account aanmaken en krijgt direct een unieke link, zoals bijvoorbeeld www.socialsponsoring.nl/giro555, om van start te kunnen gaan met Social Sponsoring. Als leden of fans bij één van de aangesloten webshops wat kopen gaat er een bedrag naar de vereniging. Zo simpel is het. Je kan dus in twee minuten ervoor zorgen dat jouw vereniging of goed doel geen geld meer misloopt. Één minuut om een account aan te maken en één minuut om de leden en fans te informeren over Social Sponsoring door de unieke link toe te sturen. Het zou toch zonde zijn als je gemiddeld € 200,- a € 300,- per maand op straat zou laten liggen voor twee minuten werk?

Het doet mij dan ook pijn in mijn hart als ik zie dat de online aankopen dit jaar met Sinterklaas nog meer zijn gestegen en mensen via Social Sponsoring ook hun eigen vereniging of een goed doel hadden kunnen steunen. Informeer daarom ook jouw vereniging over Social Sponsoring als ze daar nog geen gebruik van maken. Hierdoor kan ook jouw vereniging profiteren van gratis sponsoring en zal jouw vereniging geen geld meer mislopen. Een goed voorbeeld van Social Sponsoring is voetbalclub CJVV. Op hun website hebben ze de sponsormeter geplaatst en kunnen alle leden zien waar de club het gespaarde bedrag aan wil besteden. Door de betrokkenheid van de leden zorgt de club ervoor dat de leden samen sparen om het beoogde doel te bereiken.

Een uitgebreide uitleg van Social Sponsoring vindt u in de handleiding. Hierin staat stapsgewijs uitgelegd hoe u Social Sponsoring voor uw initiatief tot een groot succes kunt maken.

Geef een reactie