Een unieke Social Media marketingcampagne uit de praktijk: Flipside Ski & Snowboarding

Sinds afgelopen vrijdag brengt Social Checkpoint Flipside Ski & Snowboarding onder de aandacht via een Facebook marketingactie. Flipside Ski & Snowboarding biedt wintersportreizen aan naar Oostenrijk en wordt geleid door Florian Verhoef en Philippe Petit. Beiden hebben een passie voor de winters in Oostenrijk, het fulltime onderweg zijn in de bergen, skiën en snowboarden. “Aan de basis van Flipside Ski & Snowboarding staat het delen van de beleving: skiën en snowboarden doe je samen”, aldus de heer Verhoef.

Er zitten een aantal unieke aspecten aan de marketingactie die is opgezet voor Flipside Ski & Snowboarding. Ten eerste is de actie op basis van no-cure-no-pay. Flipside Ski & Snowboarding heeft dus alleen kosten aan marketing als er ook daadwerkelijk resultaat geboekt wordt. Resultaten worden meetbaar gemaakt omdat er gebruik wordt gemaakt van een speciale lead page van Social Checkpoint. Met behulp van deze lead page worden potentiele klanten geworven voor Flipside Ski & Snowboarding op een goed meetbare manier. Social Checkpoint onderscheid en specialiseert zich op deze manier steeds meer op het gebied van no-cure-no-pay marketing.

Een ander uniek aspect aan de opgezette marketingactie is dat er geadverteerd wordt via het Wi-Fi van een derde partij, in dit geval voetbalvereniging CJVV. Bezoekers die inchecken bij CJVV kunnen er voor kiezen om een sponsor te delen via Social Media om zo de club te helpen aan extra sponsorinkomsten. In dit specifieke geval is de sponsor die dan gedeeld wordt dus Flipside Ski & Snowboarding. Voor elke geboekte reis via de marketingactie ontvangt CJVV een commissie: een percentage van de omzet van de geboekte reis. Een voorbeeld van een Check in in combinatie met het delen van een sponsor op Facebook ziet u hieronder.

Ziet u in deze manier van marketing ook mogelijkheden voor uw organisatie? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Door Marco Buijs

Geef een reactie