david-wintersport-2015

David en Marco weer terug in Nederland na bezoeken aan Frankrijk, Zwitserland, de Verenigde Arabische Emiraten en OmanDavid and Marco returned to the Netherlands after visits to France, Switzerland, United Arab Emirates and Oman.

Afgelopen werkweek was Social Checkpoint flink verzwakt door de afwezigheid van zowel David de Vries als Marco Buijs. Gelukkig bleef onze beste werknemer, onze server, gewoon thuis. Zowel David als Marco gingen een weekje op vakantie om even te bezinnen van de dagelijkse hectiek die normaal gesproken heerst op de werkvloer bij Social Checkpoint. Stiekem werd er natuurlijk af ten toe nog wel een beetje doorgewerkt. Zo beantwoordde David regelmatig mailtjes van klanten en las Marco twee boeken uit met betrekking tot ondernemen en marketing: The Pyschology of Persuasion, geschreven door Robert Cialdini en Rework, geschreven door de oprichters van 37signals, nu Basecamp genoemd. Je kan je natuurlijk afvragen of een boek lezen onder werken valt…

David ging richting de sneeuw samen met zijn zwager en twee goede vrienden. Lekker boarden en de pistes onveilig maken in Châtel, Frankrijk, bij de grens met Zwitserland. Deze reis was mogelijk gemaakt door onze sponsor Sunweb. Sunweb heeft hiervoor de Franse Bulldog Events gesponsord met €15, altijd mooi meegenomen natuurlijk. Hoewel de sneeuw niet optimaal was, was het wel een topweek.

david brilweerspiegeling

Marco ging met zijn vader Gerard op stap naar een paar wel heel bijzondere bestemmingen: de Verenigde Arabische Emiraten en Oman. Met een cruiseschip werden de heren rondgebracht van stad naar stad gelegen aan de Perzische Golf. Deze cruise was geboekt via Arke, ook een sponsor die aangesloten is bij Social Sponsoring. Met plaats voor 3000 gasten in 1500 kamers, drie zwembaden, 5 bubbelbaden, een casino, 5 restaurants, een bibliotheek en verschillende winkels aan boord is de Costa Serena, het schip waarop werd verbleven vergelijkbaar met een flink dorp. De cruise begon en eindigde in Dubai. Dubai is 1 van de 7 emiraten binnen de Verenigde Arabische Emiraten. Een van de hoogtepunten van Dubai is de Burj Khalifa, met 828 meter de hoogste toren van de wereld. Met name de oorspronkelijke bewoners leven in ongekende weelde. Zo werden er Ferrari ‘s, Lamborghinis, McLarens, Hummers en Rolls Roys gespot. Vanaf Dubai nam het schip ons mee naar Muscat in Oman. Muscat is een heel andere wereld ten opzicht van Dubai waarin er veel minder weelde te vinden valt, hoewel er toch ook wel een aantal belachelijk luxe hotels te vinden waren. Bij 1 van deze hotels werd nog een potje geschaakt aan het strand op een “levensgroot“ schaakbord. Naar de winnaar kan je eventueel persoonlijk informeren bij Gerard of Marco Buijs. De reis ging verder langs Khasab. Khasab was de authentiekste bestemming waar je een realistischer beeld krijgt van hoe de meeste mensen in die regio leven. Vanaf Khasab ging de cruise verder naar Abu Dhabi, het emiraat waar al het geld en de olie vandaan komt. Zowel in Oman als in de Verenigde Arabische Emiraten zijn de mensen gek op goud. Dat kan je onder andere zien aan zogenaamde “Gold to go” automaten in hotels en de Gold Tsouk in Dubai. Tsouk is het Arabische woord voor markt. De winter in de Perzische Golf betekent voor de mensen aangename temperaturen van rond de 25 graden overdag en 18 graden celcius in de nacht. Dat is een stuk beter dan de zomertemperaturen die op kunnen kopen tot wel 50 graden celsius.

Marco met Afghaan

Social Sponsoring lijkt op het eerste gezicht minder geschikt te zijn voor de Verenigde Arabische Emiraten en Oman. Gezien de mate van verspilling die gaande is, vooral in Dubai, lijkt het onwaarschijnlijk dat deze mensen bereid zullen zijn de moeite te nemen een aantal euro’s, dinars, rials of dollars te besparen. Vooral in de Verenigde Arabische Emiraten wordt erg goed Engels gesproken. Alle verkeersborden zijn zowel in het Arabisch als in het Engels. Dat maakt het internationaliseringsproces wel een stuk gemakkelijker. De komende tijd zal Social Sponsoring nog niet uitgerold worden in de bezochte landen.

Wil je op de hoogte blijven wat David en Marco uitvoeren om Social Checkpoint tot een succesvol bedrijf te maken? Volg ons dan op Twitter, Facebook, LinkedIn en Google Plus.

Burj Khalifa

 Last workweek Social Checkpoint was considerably weakened by the absence of both David de Vries and Marco Buijs. But fortunately our best employee, our server, just stayed home. Both Marco and David went on a week’s vacation to do some contemplation apart from the hectic daily life which you normally see where we work at Social Checkpoint. Of course we couldn’t leave it to continue with our work in a small way. David for instance answered some customers mail and Marco read two books related to entreprising and marketing: “the psychology of persuasion”, written by Robert Cialdini, and “Rework”, written by the founders of 37signals, now Basecamp. You may wonder whether reading a book is work…

David went to the snow together with his brother-in-law and two good friends. To enjoy boarding and being a nuisance on the pistes in Chatel, France, close to the Swiss border. This trip was made possible by our sponsor Sunweb.  For this Sunweb has sponsored the French Bulldog Events with €15, which always adds up. Though the snow wasn’t perfect, it was a topweek.

Marco went with his father Gerard to some very special destinations: The United Arab Emirates and Oman. The gentlemen were brought from city to city at the Persian Gulf by cruiseboat. This cruise was booked per Arke, who is also a sponsor with a connection to Social Sponsoring. With place for 3000 guests in 1500 rooms, three swimming pools, 5 whirlpool baths, a casino, 5 restaurants, a library and some shops on board you can compare the Costa Serena, the ship on which they stayed, to a considerable village.

The cruise started in Dubai and also landed there. Dubai is one of the 7 emirates within the United Arab Emirates.  One of the highlights  of Dubai is the Burj Khalifa, with 828 meters the highest tower in the world. Especially the people who have lived there from the beginning are very rich. We spotted Ferrari’s, Lamborghini’s, Mc Larens, Hummers and Rolls Roys. From Dubai the ship took us to Muscat in Oman. The world in Muscat differs from the world in Dubai. You find not as much wealth but we saw some very expensive hotels. We played chess at the beach of one of these hotels on a life-sized chess board. If you are curious who won you may ask Marco or Gerard personally. The journey continued alongside Khasab. Khasab was the most authentic destination where you get a more realistic impression of how people live in that region. From Khasab the journey went further to Abu Dhabi, the Emirate from which all the money and all the oil comes. Both in Oman as well as in the United Arab Emirates the people love gold. You can see this at ” gold to go ” automats in hotels and at the Gold Tsouk in Dubai. Tsouk is the Arab word for market. The winter in the Persian Gulf means pleasant temperatures of about 25º C during the day and 18ºC in the night for the people. This is a lot better than the summer temperatures which can come to 50ºC.

David de Vries

 

Leave a Reply