david-wintersport-2015

David en Marco weer terug in Nederland na bezoeken aan Frankrijk, Zwitserland, de Verenigde Arabische Emiraten en Oman

Afgelopen werkweek was Social Checkpoint flink verzwakt door de afwezigheid van zowel David de Vries als Marco Buijs. Gelukkig bleef onze beste werknemer, onze server, gewoon thuis. Zowel David als Marco gingen een weekje op vakantie om even te bezinnen van de dagelijkse hectiek die normaal gesproken heerst op de werkvloer bij Social Checkpoint. Stiekem werd er natuurlijk af ten toe nog wel een beetje doorgewerkt. Zo beantwoordde David regelmatig mailtjes van klanten en las Marco twee boeken uit met betrekking tot ondernemen en marketing: The Pyschology of Persuasion, geschreven door Robert Cialdini en Rework, geschreven door de oprichters van 37signals, nu Basecamp genoemd. Je kan je natuurlijk afvragen of een boek lezen onder werken valt…

David ging richting de sneeuw samen met zijn zwager en twee goede vrienden. Lekker boarden en de pistes onveilig maken in Châtel, Frankrijk, bij de grens met Zwitserland. Deze reis was mogelijk gemaakt door onze sponsor Sunweb. Sunweb heeft hiervoor de Franse Bulldog Events gesponsord met €15, altijd mooi meegenomen natuurlijk. Hoewel de sneeuw niet optimaal was, was het wel een topweek.

david brilweerspiegeling

Marco ging met zijn vader Gerard op stap naar een paar wel heel bijzondere bestemmingen: de Verenigde Arabische Emiraten en Oman. Met een cruiseschip werden de heren rondgebracht van stad naar stad gelegen aan de Perzische Golf. Deze cruise was geboekt via Arke, ook een sponsor die aangesloten is bij Social Sponsoring. Met plaats voor 3000 gasten in 1500 kamers, drie zwembaden, 5 bubbelbaden, een casino, 5 restaurants, een bibliotheek en verschillende winkels aan boord is de Costa Serena, het schip waarop werd verbleven vergelijkbaar met een flink dorp. De cruise begon en eindigde in Dubai. Dubai is 1 van de 7 emiraten binnen de Verenigde Arabische Emiraten. Een van de hoogtepunten van Dubai is de Burj Khalifa, met 828 meter de hoogste toren van de wereld. Met name de oorspronkelijke bewoners leven in ongekende weelde. Zo werden er Ferrari ‘s, Lamborghinis, McLarens, Hummers en Rolls Roys gespot. Vanaf Dubai nam het schip ons mee naar Muscat in Oman. Muscat is een heel andere wereld ten opzicht van Dubai waarin er veel minder weelde te vinden valt, hoewel er toch ook wel een aantal belachelijk luxe hotels te vinden waren. Bij 1 van deze hotels werd nog een potje geschaakt aan het strand op een “levensgroot“ schaakbord. Naar de winnaar kan je eventueel persoonlijk informeren bij Gerard of Marco Buijs. De reis ging verder langs Khasab. Khasab was de authentiekste bestemming waar je een realistischer beeld krijgt van hoe de meeste mensen in die regio leven. Vanaf Khasab ging de cruise verder naar Abu Dhabi, het emiraat waar al het geld en de olie vandaan komt. Zowel in Oman als in de Verenigde Arabische Emiraten zijn de mensen gek op goud. Dat kan je onder andere zien aan zogenaamde “Gold to go” automaten in hotels en de Gold Tsouk in Dubai. Tsouk is het Arabische woord voor markt. De winter in de Perzische Golf betekent voor de mensen aangename temperaturen van rond de 25 graden overdag en 18 graden celcius in de nacht. Dat is een stuk beter dan de zomertemperaturen die op kunnen kopen tot wel 50 graden celsius.

Marco met Afghaan

Social Sponsoring lijkt op het eerste gezicht minder geschikt te zijn voor de Verenigde Arabische Emiraten en Oman. Gezien de mate van verspilling die gaande is, vooral in Dubai, lijkt het onwaarschijnlijk dat deze mensen bereid zullen zijn de moeite te nemen een aantal euro’s, dinars, rials of dollars te besparen. Vooral in de Verenigde Arabische Emiraten wordt erg goed Engels gesproken. Alle verkeersborden zijn zowel in het Arabisch als in het Engels. Dat maakt het internationaliseringsproces wel een stuk gemakkelijker. De komende tijd zal Social Sponsoring nog niet uitgerold worden in de bezochte landen.

Wil je op de hoogte blijven wat David en Marco uitvoeren om Social Checkpoint tot een succesvol bedrijf te maken? Volg ons dan op Twitter, Facebook, LinkedIn en Google Plus.

Burj Khalifa

 

Geef een reactie