Social Sponsoring 2

Coachingsdag Philips Innovation Award

Begin deze maand hadden we bekendgemaakt dat Social Sponsoring is geselecteerd voor de halve finale van de Philips Innovation Award 2015. In de voorbereiding voor de halve finale had de organisatie een coachingsdag georganiseerd bij het hoofdkantoor van ABN Amro in Amsterdam. Deze dag was erg leerzaam. Bij de coachingsdag waren vijf partners uitgenodigd om de bedrijven van de halve finalisten door te lichten op hun expertise gebied.

De eerste coaches waren Jan-Willem en Nicole van Arnold & Siedsma. Arnold & Siedsma is gespecialiseerd in patenten/octrooien en merkenrecht. De eerste specialist had zich verdiept in het beschermen van de merknaam ‘Social Sponsoring’. Hieruit kwamen vernieuwende inzichten en mogelijkheden om de naam Social Sponsoring internationaal te beschermen. De tweede specialist van Arnold & Siedsma keek naar de mogelijkheden om onze technologische ontwikkelingen te patenteren en software te beschermen.

De tweede ronde was met de innovatie afdeling van de ABN Amro. Hier werd met een kritische blik belangrijke vragen gesteld over de ontwikkelingen van Social Sponsoring. Een belangrijk punt wat naar voren kwam is om niet alleen naar je sterke punten te kijken maar ook je zwaktes te erkennen en indien nodig deze te verbeteren om een concurrentievoordeel te behouden. De ketting is namelijk net zo sterk als de zwakste schakel.

Bij de halve finale en finale van de Philips Innovation Award 2015 kijken de juryleden vooral naar de pitch van de verschillende bedrijven. Dit is doorslaggevend voor het winnen van de award. De derde sessie was dan ook met Debatrix. Debatrix is een specialist in debatteren en pitchen. Hier werd verteld hoe je overtuigend kan pitchen en waar je het publiek mee kan winnen. Dit was een erg leerzame sessie om de pitch over Social Sponsoring te verbeteren en fine te tunen.

Als vierde mochten we langs bij de consultants van Bearingpoint. De twee waren vooral gespecialiseerd in groeiende bedrijven en IT-bedrijven. Door een brainstorm sessie over de internationalisering van Social Sponsoring en de snelle groei kwamen een aantal punten aan het licht waar nog kansen en mogelijkheden lagen voor Social Sponsoring en waar je op moet letten als je als bedrijf zo snel groeit.

Als laatste hadden we een coachingssessie met Jean-Jacques van NCP. NCP is gespecialiseerd in het maken van websites met een zo hoog mogelijk conversie van bezoekers naar daadwerkelijke klanten. Jean-Jacques gaf een uitgebreide analyse van de website van Social Sponsoring en gaf pluspunten en verbeterpunten aan. Na vijf lange uren zaten alle coachingssessies erop.

Tijdens de afsluiting van de dag kwamen we nog voor een verrassing te staan. Wij mochten gelijk de geleerde punten van Debatrix in de praktijk toepassen. Elk bedrijf mocht nog één keer in een minuut vertellen wat hun product inhoud en waarom het bedrijf in de finale hoort te staan van de Philips Innovation Award 2015.

Mede dankzij de grote hoeveelheid input die gegeven werd door alle experts was het een zeer geslaagde dag. De coachingsdag heeft voor de ontwikkeling van Social Sponsoring veel nieuwe inzichten gegeven en voor nieuwe ideeën gezorgd. De coachingsdag heeft ook voor extra motivatie gezorgd om tijdens de halve finale op 9 april de jury omver te blazen.

Geef een reactie