Bockbiertjes proeven onder het genot van Social Wi-Fi tijdens het Bockbierfestival in AmersfoortTo taste bock beer while enjoying Social Wi-Fi During the Amersfoort bock beer festival

Afgelopen weekend vond in de achtertuin van de Long John’s PubCharlie’s Burger33 en de Boothill Saloon het Bockbierfestival plaats. Tijdens het Bockbierfestival, dit jaar op zaterdag en zondag, lieten tientallen Nederlandse bierbrouwers proeven wat ze in huis hebben. Verder kon je genieten van diverse live bands. Kortom, genieten van heerlijke Nederlandse bockbiertjes, live muziek en hapjes aan de Amersfoortse gracht naast de Lange Jan.

De afgelopen tijd heeft Social Checkpoint meerdere festivals van Wi-Fi voorzien, waaronder van het weekend dus ook het Amersfoorts Bockbierfestival. Andere festivals waar Social Checkpoint het Wi-Fi regelde zijn het Kiind Festival en het Zakelijk Festival MNL14. Voor een festival is naamsbekendheid essentieel en met behulp van Social Wi-Fi kan op een leuke manier veel extra mensen bereikt worden via Social Media. Zo bereikte het Bockbier Festival afgelopen weekend meer dan 10 000 mensen via Facebook met behulp van Social Wi-Fi. Doordat bezoekers incheckten bij het Bockbier Festival, werden hun vrienden direct op de hoogte gesteld via Facebook. Marketing verloopt dus via de bezoekers van het festival, een mooi voorbeeld van sociale bewijskracht.

Een aantal leuke voorbeelden van check-ins zie je hieronder.

 

 

 

 Last weekend in the back garden of Long John’s pub, Charlie’s Burger 33 and Boothill Saloon the bockbeer festival took place. During the bockbeer festival, this year on Saturday and Sunday, tens of Dutch beerbrewers let taste what they have in the house. Furthermore you could enjoy diverse live bands. In short, enjoying wonderful Dutch bockbeer, live music and bites at Amersfoort’s canal besides the Long John.

Lately Social Checkpoint has provided several festivals with Wi-Fi, under which also the Amersfoort bockbeer festival last week. Other festivals where Social Checkpoint arranged the Wi-Fi are the Kiind Festival and the Business Festival MNL 14. For a festival it is essential that it’s name gets known well and with help of Social Wi-Fi many extra people can be reached via Social Media in a nice way. In this way the bockbeer festival reached over a 10 000 people via Facebook last weekend with help from Social Wi-Fi. Because visitors checked in at the bockbeer festival, their friends were rightaway informed via Facebook. Marketing goes therefore via the visitors of the festival, a nice example of social proving power. You can see some nice examples of check-ins below.                                                                                                                            by Marco Buijs.

Leave a Reply